Vitters Shipyard in Zwartsluis tekende recent het contract voor de bouw van het 63 meter lange aluminium zeiljacht ‘Project Dreamer’. Malcolm McKeon Yacht Design ontwierp het jacht met flybridge. Het interieur komt van de tekentafel van de Italiaanse ontwerpstudio M2Atelier. Het is niet de eerste keer dat Vitters Shipyard samenwerkt met deze twee ontwerpstudio’s.
De klant vroeg het designteam van ‘Project Dreamer’ om het grootst mogelijk jacht te creëren binnen de volumeregels tot 500GT met de ultieme combinatie van snelheid en comfort.
Het ontwerp
De moderne rompvorm heeft een licht aflopende helling richting de spiegel. Halverwege de romp aan de bakboordzijde bevindt zich een lazarette. Deze ‘garage’ is bedoeld voor het opbergen van o.a. duikuitrusting, paddle boards, seabobs e.d., en is toegankelijk vanaf het dek en via een opklapbaar platform in de romp. Dit platform is tevens geschikt om de bijboot naast het jacht af te meren. De flybridge strekt zich uit over de gehele opbouw van ‘Project Dreamer’. Deze flybridge zal voldoende plaats bieden om met gasten te dineren of te loungen.
Het moderne interieur van ontwerpstudio M2Atelier, gevestigd in Milaan, zal veel vloeiende lijnen en organische vormen gaan bevatten. Zorgvuldig gekozen materialen, zachte texturen en natuurlijke tinten gaan zorgen voor een warme en aangename sfeer aan boord.
De bouw
Bas Peute, Sales en Marketing Manager bij Vitters Shipyard, geeft aan dat de aluminiumconstructie van zowel de romp als het dek door het eigen cascoteam van de werf gebouwd gaan worden. Daarmee wordt deze zomer begonnen. Tijdens de bouw van ‘Project Dreamer’ zal de eigenaar vertegenwoordigd gaan worden door Greg Monks van Monks Large Yacht Consultancy. Monks is een bekend gezicht op de werf in Zwartsluis. Hij was de kapitein van het bekroonde jacht Sarissa, dat in 2011 werd opgeleverd.
De levering van Project Dreamer staat gepland voor de zomer van 2028.






