Heesen Yachts viert de kiellegging van Project Evita, die plaatsvond in de productiefaciliteiten van Heesen in Oss. Deze mijlpaal markeert de start van de bouw van dit lichtgewicht aluminium jacht van 57 meter
Heesen staat er om bekend haar rompen volledig in huis te lassen, wat de hoogst mogelijke kwaliteitsstandaard garandeert. Dankzij de geavanceerde engineering bereikt Project Evita een topsnelheid van 22 knopen bij halve belading, waardoor het jacht moeiteloos prestaties en comfort combineert. Dankzij de geringe diepgang is dit jacht uitermate geschikt voor de ondiepe wateren van de Bahama’s, een zeldzame eigenschap voor een jacht van dit formaat en volume.
“Om zo’n hoge topsnelheid te kunnen bereiken, moet een jacht licht zijn. Daarom bouwen we natuurlijk in aluminium”, vertelt Peter van der Zanden, General Manager of Design and Development bij Heesen Yachts. “De verticale boeg zorgt voor een langere waterlijn voor maximale efficiëntie en een hoger snelheidspotentieel, terwijl de achterzijde wordt gedefinieerd door complexe, vloeiende lijnen.”
Het eigentijdse exterieur van Omega Architects heeft een opvallend silhouet dat wordt gekenmerkt door een langgerekt profiel en markante rondingen in de achtersteven. De scherpe, dynamische lijnen geven het ontwerp kracht en elegantie, als een dier dat zich afzet voor een sprong. Project Evita is het tweede jacht in de nieuwe 57m Aluminium FDHF Serie van Heesen en heeft een volume van 780 GT. Dit zorgt voor veel interieurruimte zonder afbreuk te doen aan snelheid of wendbaarheid.
Het zowel op ontspanning als entertainment gerichte interieur is ontworpen door designstudio Harrison Eidsgaard. Project Evita is ontworpen voor twaalf gasten die verblijven in zes prachtig ingerichte suites. Een centrale lift verbindt alle drie de dekken, zodat gasten moeiteloos toegang hebben tot alle ruimtes aan boord.
Een opvallende feature van Project Evita is het zwembad op het achterdek, waar gasten in alle rust kunnen ontspannen terwijl ze genieten van het weidse uitzicht op zee. De transom herbergt tevens een slim ontworpen lazarette, die volop opslagruimte biedt voor een compleet arsenaal aan waterspeelgoed.
De oplevering van Project Evita staat gepland voor het tweede kwartaal van 2027.
Specificaties Project Evita:
Lengte: 56,7 m
Breedte: 10,3 m
Tonnage: 780 GT
Diepte: 2,3 m
Motoren: 2/3.400-hp MTUs
Bereik: 3.900 nautische mijlen bij dertien knopen
Topsnelheid: 22 knopen
Waterverplaatsing: ong. 490 ton
Bouwer: Heesen Yachts
Exterieurontwerp: Omega Architects
Interieurontwerp: Harrison Eidsgaard
Zes suites geschikt voor twaalf gasten
Scheepsarchitect: Van Oossanen Naval Architects
Geplande levering Q2 2027






